Identify (to)
|
ᓇᓗᓀᓯᔪᖅ ᑐᑭᑖᕆᔪᖅ ᓂᕃᔪᕐᓘᓃᑦ ᑭᓇᐅᒻᒪᖔᑦ ᓱᓇᐅᒻᒪᖔᑦ
Identify (to) To establish or indicate who or what (someone or something) is.
Identifier Établir ou indiquer l’identité de quelqu’un ou quelque chose.
|
Improve (to)
|
ᐱᕙᓪᓕ… ᓱᓇᑐᐃᓐᓇ ᐱᐅᓂᕐᓴᕈᕐᑐᖅ ᓇᓓᓐᓂᓯᒪᓂᕐᓴᐅᓕᕐᓱᓂᓗ
Improve (to) To make something better or more relevant.
Améliorer Rendre meilleur, plus pertinent.
|
Iniate (to)
|
ᐱᒋᐊᕐᑎᓯᔪᖅ
Initiate (to) To start something.
Initier Commencer quelque chose.
|
Initiate a reflection (to)
|
ᐃᓱᒪᓕᐅᕆᔪᖅ ᐱᒋᐊᕈᑎᑦᓴᖓᓂᒃ
Initiate a reflection (to) To start a thinking process about something (e.g. one’s teaching process).
Initier une réflexion Commencer un processus d’analyse sur un sujet.
|
Input
|
ᐃᓱᒻᒥᑐᕐᑕᐅᔪᖅ
Input The available data that could be used to contribute to improve a situation, to solve problem, to produce something.
Apport (données) Élément d’information qui peut aider à améliorer une situation, à résoudre un problème ou à produire quelque chose.
|
Integration of subject
|
ᐃᓚᑦᓴᒎᑎᔪᖅ ᐃᓕᓴᕈᑎᒧᑦ
Integration of subject Melding (mixing, blending) of specific subject content (for instance, language) within all curricular content rather than teaching the subject content (language) as an isolated subject.
Intégration des matières Action d’aborder un objet d’étude (par exemple la langue) à travers différentes matières scolaires plutôt que d’en faire un objet d’étude isolé.
|
Issue
|
ᐱᑦᔪᑎᒃ ᑌᒣᑦᔪᑎᒃ
Issue Important subject, which require attention/an important topic or problem for debate or discussion.
Enjeu Sujet d’intérêt sur lequel s’attarder/sujet ou problème à débattre, à discuter.
|